Ölçme-değerlendirme, öğretimin ve öğrenmenin önemli bir parçasıdır. Ölçme-değerlendirme, öğrenme sürecinin farklı aşamalarında öğrencilerin ne bildiklerini, ne anladıklarını, neler yapabileceklerini belirleyerek, dönüşümlü düşünme yoluyla öğretmen ve öğrencinin yeni hedefler belirlemesine yardımcı olur.
Öğretmenlerimiz tarafından ölçme ve değerlendirmenin genel esasları ile derslerin öğretim programlarında yer alan genel amaçları ve kazanımları dikkate alınır. Her dönem 2 kere olmak üzere öğrencilerimize yönelik “Akademik Değerlendirme” yapılmaktadır.
Her dönem sonunda öğrencilerimiz karnelerini almakta, ayrıca ihtiyaç duyulan gelişim alanlarına yönelik bilgilendirme de velilerimizle paylaşılmaktadır.
Her ayın sonunda olmak üzere birinci dönemde 4 ve ikinci dönemde 3 olmak üzere toplam 7 adet performans değerlendirme yapılacaktır. Yapılacak değerlendirmeler sonucunda ortaya çıkacak veriler ışığında performans yükseltme grupları oluşturularak, öğrencilerin tamamının performanslarının artırılması sağlanacaktır.
Birinci sınıf öğrencilerimizin okuma-yazma süreçleri tamamlanana kadar, onların değerlendirmeleri kendi öğretmenleri tarafından ilk paragrafta belirtilen esaslar çerçevesinde yapılacaktır.